Wednesday, May 23, 2012

မ်က္ရည္ေတြနဲ႔။



ငိုသံ လိုလို ၾကားတဲ့ အခုိက္
လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့
ရာဇ၀င္တို႔ရဲ႕ သတို႔သမီး ဧရာ၀တီ
မ်က္ရည္တြဲလြဲနဲ႔ သူ႔ဘ၀ကို
ၿမန္ၿပည္တြက္ဘဲ ေပးဆပ္ခ်င္တာ
ခုေတာ့ သူ႔ေၾကာင့္
စစ္ပြဲေတြနဲ႔ ဆင္းရဲ
သတ္ပြဲေတြနဲ႔ ငရဲ
ဘယ္ေတာ့ ၿပီးၿပတ္မလဲေစာင့္ရင္း
မခ်စ္မႏွစ္သက္သူ လက္ထဲ
ဆင္းသက္ဖို႔ အဆင့္သင့္ပါဘဲ လို႔ ဆုိရင္း
ငိုေၾကြးေနေလရဲ႕။

ၿငီးသံ လိုလို ၾကားတဲ့ အခိုက္
ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့
ၿမန္ၿပည္တို႔ရဲ႕ လွကညာ "ကြ်န္း"
ရစ္၀ဲ မ်က္ရည္ေတြနဲ႔ သူ႕အလွ ကို
ၿမန္ၿပည္တြက္သာ ၿဖစ္ေစခ်င္တာ
ခုေတာ့ သူ႔ကို
ေလာဘေတြနဲ႔ ခုတ္
ေမာဟေတြနဲ႔ ထစ္
ဘယ္ေတာ့မွ ၿပန္ပ်ိဳးေထာင္မလဲေစာင့္ရင္း
တိုင္းတပါးသူေတြ လက္ထဲ
ဆင္းသက္ေၾကြလို႔ ေပးဆပ္ေနရင္း
ပုလဲ မ်က္ရည္ ခေနရွာတယ္။

အသံလည္း မထြက္
မ်က္ရည္လည္း မက်ႏိုင္ေတာ့တဲ့
ၿမန္ၿပည္ရဲ႕ လွနတ္သမီး "Jade"
သူအလွ တန္ခိုးနဲ႔ ၿမန္ၿပည္ကို အလွဆင္ခ်င္ေပမယ့္
မတန္မရာ တိုင္းတပါးရဲ႕ လက္ထဲမွာေနရင္း
သူ႔ ေမြးရပ္ေၿမကို လြမ္းေၾကာင္း
ရင္ကြဲနာက်လို႔ ငိုသံမၾကားေအာင္
မ်က္၀န္းကတဆင့္ ေၿပာေနေလရဲ႕.။

ငိုသံ ေတြ
ရိွဳက္သံ ေတြ ၾကားေနရေပမယ့္
တကယ္လိုလုိ
အိပ္မက္လိုလို
 အသိစိတ္ကို လွဳပ္နိဳးေတာ့
ငါ့ ေခါင္းအုန္းေလးလည္း စိုလို႔
လူသိေအာင္ မငိုႏိုင္ေပမယ့္
ငါလည္းေလ တိုင္းတပါးမွာ ပါဘဲ။


ဒီးဒိုး။
၂၃၊၀၅၊၂၀၁၂။

Monday, May 21, 2012

မွန္၊မွန္ဘီလူး လိုလူႏွင့္ လူမ်ား..။


လူ႔ေလာကၾကီး ထဲ ကို ေလ်ာက္လမ္းလာခဲ့ ၾကာေတာ့ လမ္းေတြလည္း အိုေဟာင္း လို႔ ႏွစ္ေတြလည္းေၿပာင္းခဲ့ေပမယ့္ မအိုမေဟာင္း တဲ့ လူ႔ အက်င့္ ေတြကေတာ့ အရင္အတိုင္း ခုိင္ၿမဲေနဆဲ။
ေက်ာက္ေခတ္ ကစလို႔ ဒီေန႔ထိ ၿမင္ေနရ ေတြ႔ေနရ ၾကားသိေနရေသးတာ ကေတာ့ ၾကီးႏိုင္ ငယ္ညွင္း။
တခ်ိဳ႕ အမူအက်င့္ေတြက  ယဥ္ေက်းလာသေယာင္နဲ႔ ဘ၀ေတြ ဘ၀ေတြကို ေကာင္းေကာင္း ဖ်က္ဆီးပစ္ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သိမ့္ေမြ႔ႏူးညံ့ ေနတယ္။
ဘယ္ေလာက္ထိေတာင္ သိမ့္ေမြ႔ ႏူးညံ့သလဲ ဆိုရင္ ကုိ္ယ့္အေခါင္းေပၚ တက္ႏွင္းေနတာေတာင္
တက္ႏွင္းေနသူ ကို ေက်းဇူးတင္ၿပန္တင္ခိုင္းေနတဲ့ အထိေပါ့။

"ငါကေတာ့ မွန္လိုလူကြ ငါကိုၿပံဳးၿပ ရင္ ငါၿပန္ၿပံဳးမယ္ ငါ့ကိုမဲ့ၿပရင္ ငါၿပန္မဲ့မယ္"
ဆိုတဲ့ စကားေလး ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္ခါထိ ၾကားေနရဆဲ၊ လူေတြလည္း လိုက္နာေနၾကဆဲဘဲ။

ကြ်န္ေတာ့္ အေနနဲ႔ေတာ့ အဲလိုေၿပာတဲ့ လူေတြကို သနား အံ့ၾသမိတယ္။
ဘာၿဖစ္လို႔ လည္းဆိုေတာ့ကာ မွန္ ဆိုတာ အသိတရား၊စဥ္းစားဆင္ၿခင္ မရိွတဲ့အတြက္ေပါ့။
မွန္တခ်ပ္နဲ႔ေတာ့ မတူခ်င္ပါဘူးေလ။
"မွန္"ဆိုတာ လူေတြထင္သလို ကုိယ္ရီၿပ ရင္ သူရီၿပမယ္၊ မဲ့ၿပရင္ ၿပန္မဲ့ၿပမယ္ ဆိုတာ အေပၚယံၾကည့္ရင္ေတာ့ မွန္သလိုနဲ႔ တကယ္ေတာ့ အနည္းဆံုး ဘယ္နဲ႔ ညာလြဲေနပါေသးတယ္။

လူေတြဟာ ယဥ္ေက်းတဲလူ႔ေဘာင္ထဲကို ခ်ဥ္းကပ္လာခဲ့ ၾကတယ္။
ဆံုးမ သြန္သင္တဲ့ ဘာသာတရား၊မိဘ၊ဆရာသမား ရိွတယ္။
သက္မဲ့ ၿဖစ္တဲ့ မွန္လို ကုိယ္ဆီလာၿပီး ၿပံဳးၿပမွ ၿပန္ၿပံဳးရမယ့္ ဘ၀ မဟုတ္ရတာ သက္ရိွလူေတြဘဲ မဟုတ္လား။
ကိုယ့္ ကိုၿပံဳးၿပသည္ၿဖစ္ေစ မၿပံဳးၿပသည္ၿဖစ္ေစ ကို္ယ္က စၿပီးၿပံဳးၿပရမွာ မဟုတ္ဘူးလား။
ဒါမွလည္း ေလာကၾကီးက ပိုၿပီးလွပေနမွေပ့ါ။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူေတြမွာ က ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္၊ေစတနာစိတ္၊သနားစိတ္ ဆိုတာေတြရိွတာဘဲမဟုတ္လား။
ဒီလိုလွပတဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားေလး ေတြကို ေပးလို႔ရသမွ် ေပးလိုက္ရင္ ပိုေကာင္းမလားဘဲ။

ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ကို လာၿပီးေပးမွ ကိုယ္က ၿပန္ေပးမယ္ဆုိရင္ ေလာကၾကီးက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေတြနဲ႔ ေ၀းေနအုန္းေတာ့မွာပါဘဲ။

ေနာက္ ၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြမွာက သူတပါးေတြေပၚ ထားတဲ့ ေကာင္းစိတ္ ဟာ တၿခားလူမ်ိဳးေတြထက္ပိုတယ္။
ဆိုၾကပါစို႔ ေသာက္ေရအိုးစဥ္ ဆိုတာ ၿမန္မာႏိုင္ငံမွာဘဲ ရိွတာပါ။
ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ တပါးသူေတြ ကိုယ္ကုိ ေရတုိက္လို႔ သူတပါးေတြ ေရေသာက္ပါေစဆိုၿပီး
ေသာက္ေရအုိးစဥ္ ေဆာက္ထားတာလား။
အဲလိုဆိုရင္ေတာ့ မွန္လိုလူသားၿဖစ္သြားရမွာေပါ့။
အမွန္ေတာ့ လမ္းသြားလမ္းလာေတြ အေမာေၿပပါေစတာ့၊ေရငတ္ေၿပပါေစေတာ့ ဆိုတဲ့ သေဘာရိုးအမွန္နဲ႔
ေသာက္ေရအိုးစင္ ေလးကို တည္ထားၿခင္းသာၿဖစ္တယ္။
ေစတနာ သီးသန္႔ေလးဘဲ ၿဖစ္ပါတယ္။
တုန္႔ၿပန္႔မွ ုမလိုေသာ္ ၿဖဴစင္တဲ့ ရိုးသားမွ ုေလး သာၿဖစ္တယ္။

ေရအက်ိဳး ၁၀ပါး မေတာင္းဘဲ ၿပည့္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း ယံုၾကည္လို႔ေပါ့။

ေနာက္ လူေတြမွာ သနားၾကင္နာတတ္တဲ့ စိတ္ကေလးလည္း ရိွေသးတယ္။
ကိုယ္ထက္ နိမ့္က်တဲ့သူ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေနတဲ့ သူေတြကို  ေတြ႔ရင္သနားမယ္၊တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီမယ္ေလ။ ဒါဟာ အလြန္လွပတဲ့ လူ႔သဘာ၀ နဲ႔ က်င့္၀တ္ေလးေတြဘဲ မဟုတ္လား။

တကယ္လို႔စာ္ မွန္လို က်င့္ၾကံတဲ့ လူေတြသာ ေပါမ်ားေနခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေလာက ကမာၻၾကီးဟာ ဆင္းရဲ တဲ့ သူေတြက ပိုဆင္းရဲလို႔၊ ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြက ပို ခ်မ္းသာေနၾကေတာ့မွာပါဘဲေလ။
အမွန္ပါဘဲ ဆင္းရဲတဲ့ သူက ေပးခ်င္္ေပမယ့္ ေပးဖို႔ရာမရိွေတာ့  မေပးႏိုင္ဘူး။
မေပးႏိုင္ေတာ့ သူမွာၿပန္ရစရာ အေၾကာင္းလည္း မရိွေတာ့ဘူး။
ဒီေတာ့ သူမွာ ပိုဆင္းရဲစရာ ဘဲ ရိွေတာ့တာေပါ့။

ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြက်ေတာ့ေရာ အတူတူပါဘဲ သူတို႔မွာ ေပးနိုင္ကမ္းႏို္င္ေတာ့ သူတို႔မွာ မွန္လိုက်င့္ၾကံ တဲ့ သူေတြနဲ႔ေတြ႔ေတာ့ ပိုခ်မ္းသာသြားတာေပါ့။
ဒီကေန႔ တဖက္ေစာင္းႏွင္း ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ ကြာၿခားေနတာ ေတြဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ စဥ္းစားၾကည့္မိေတာ့ "မွန္ လို က်င့္ၾကံတဲ့ သူေတြ ရိွေနလို႔ေပါ့"။
မွန္လိုက်င့္တဲ့ လူေတြရိွေနလို႔ ဆင္းရဲ၊ခ်မ္းသာ ကြာၿခားမွ ုေတြ စစ္ပြဲေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြ ေ၀းကြာေနအုန္း မွာပါဘဲေလ..။

ဒီလိုနဲ႔ ေတြးရင္ကေန မွန္ လို လူသားက ေန မွန္ဘီလူး လို လူသားေတြလည္း ကမာၻေပၚမွာ အမ်ားၿပားရိွေနတာကို အမွတ္မထင္ ေတြ႔ လုိက္ရသဗ်ာ..။
ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္ က တရိစာၦန္ရံု ထဲမွ မွန္ၾကီးတခ်ပ္ရိွတယ္။(ခုရိွ၊မရိွေတာ့ မသိပါ)
အဲဒီမွန္ၾကီး ရဲ႕အေရွ႕မွာ ရပ္ၿပီး အဲဒီမွန္ၾကီးကို ၾကည့္ရင္ ကုိယ့္ပံုရိပ္ အတိုင္းမေတြ႔ရဘဲ တလြဲေတြ ေတြ႔ရတယ္။
ကိုယ္က နည္းနည္း လွဳပ္လိုက္တာနဲ႔ မွန္ထဲက ပံုရိပ္ၾကီးက ရိုးရိုးမွန္ေတြလို ပံုရိပ္ေပၚတာမဟုတ္ဘူး။
ရိုးရိုးမွန္ေတြက ကိုယ္ၿပံဳးၿပရင္ ၿပန္ၿပံဳးေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီမွန္ၾကီးကေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ဘူးဗ်။
ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္းနဲ႔ ေခါင္းၾကီး ၾကီးလာလုိက္၊ မ်က္လံုးၾကီးက ၾကီးလို႔ ပါးစပ္ၾကီးက ၿပဲလိုက္။
ႏွာေခါင္းၾကီး ၾကီးလာလိုက္နဲ႔ ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္းတယ္။
ဒါနဲ႔ဘဲ အေဖ့ကို ေမးၾကည့္ေတာ့ အေဖ က အဲဒါ မွန္ဘီလူးေပါ့ သားရဲ႕တဲ့။
ဒီလိုနဲ႔ သိတတ္နားလည္တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ မွန္ဘီလူး လို လူေတြလည္း ေတြ႔ဖူး ၾကံဳဖူးခဲ့တယ္။


ကမာၻၾကီးေပၚေနထိုင္ အသက္ရွင္လာရင္းက  ေလာက လူေတြၾကားမွာလည္း ခံစားခ်က္မဲ့ တဲ့ အရာ၀တၳဳေတြနဲ႔ တူတဲ့ လူေတြလည္း ရိွပါေသးလားဆိုတာ သိခဲ့ ရတယ္။

ဒီထက္ပိုဆိုးတာ ကေတာ့  လူေတြမွာ ကိုယ္က ေအးေအးခ်၊မ္းခ်မ္း ေနေပမယ့္ ကိုယ့္ကို ၿပသာနာရွာတဲ့ လူေတြေပါ့။
အဲလိုလူေတြကို က်ေတာ့ မွန္၊မွန္ဘီလူးလို လူမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဘယ္အရာနဲ႔ ႏိွဳင္ယွဥ္ ၾကည့္ရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး။
လူအမ်ားက ရိုေသတန္ဖိုးထားၾကေပမယ့္ သူတို႔အတြက္ေတာ့ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ လို႔ ခံယူထားၾကသလား မသိ။
လူကို တန္ဖိုးမထားၿခင္းဟာ ယဥ္ေက်းမွ ုနိမ့္တာေတာင္ မကေတာ့ဘဲ ယဥ္ေက်းမွ ု မရိွဘူးလို႔ ေၿပာလို႔ ရမလားဘဲေလ။
ေရွ႔ေဟာင္း လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊သမိုင္းေခတ္ဦး တုိ္႔မွာ လူလူခ်င္းတန္ဖိုးမထား ေက်းကြ်န္ ပိုင္ရွင္စနစ္ေတြ ထြန္းကား ခဲ့တာမလား။
ဒီေခတ္ၾကီးမွာလည္း စကားလံုးလွလွ ေတြေပးၿပီး ေက်းကြ်န္ ပိုင္ရွင္ ဆန္ဆန္ လုပ္ရပ္ေတြ ေတြ႔ေနၿမင္ေနရတာလည္း ၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။


ေနာက္  တရိစာၦန္ ေလာကမွာေတာ့ သားရဲေကာင္ၾကီးေတြက အားနည္းတဲ့ တရိစာၦန္ ေတြကို အစာအၿဖစ္ သတ္ၿဖတ္စားေသာက္ပါတယ္။
သူ႔အစာ အတြက္ သူ႔ရဲ႕ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မွ ုအတြက္ လုပ္စရာရိွတာ ကို လုပ္လိုက္တာပါဘဲ။
လူေတြက်ေတာ့ ဒီလိုၾကီးႏိုင္ငယ္ညွင္းလုပ္တာကိုဘဲ ပရိယာယ္မာယာနဲ႔  ဖံုးလြမ္းတတ္ေသးတယ္။
ႏိုင္ငံအတြက္၊လူမ်ိဳးအတြက္၊ဘာသာအတြက္ ဆိုၿပီးေတာ့ ဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။
သိပ္ကို မလွမပတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြေပါ့။
အေၾကာင္းၿပခ်က္ေတြေပးတယ္။
ဟန္ေဆာင္တယ္။
ဒါဟာ ယဥ္ေက်းမွ ုနိမ့္တာေတာင္ မကေတာ့ပါဘူး။
ယဥ္ေက်းမွ ုကို မရိွေတာ့တာ။
တနည္းအားၿဖင့္ စိတ္ဓါတ္၊ကိုယ္က်င့္တရား ယဥ္ေက်းမွ ုမဲ့တာလို႔ ဆိုရေတာ့မလား ဘဲ။
ဒီလို ရကိၡတ ေခၚတဲ့ ေစာင့္ေရွာက္မွ ုသေဘာေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး အဲဒီလို လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းေတြ
ပ်က္စီးသြားရေၾကာင္း သမိုင္းမွာ သာဓကေတြ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။


မိမိရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေအာင္ၿမင္ေအာင္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ တၿခားဘ၀ေတြ ကိုရင္းၿပီး လိမ္ေခါက္ လွည့္ပတ္ သြားမွာကိုေတာ့ ယဥ္ေက်းမွ ုရိွတဲ့ သူတုိင္း ၿငင္းဆန္သြားရမယ့္အရာ လက္မခံရမယ့္ အရာ ပါ။
ဒါေပမယ့္ ခုေတာ့ အဲလို တၿခားဘ၀ေတြကို လိမ္ေခါက္ လွည့္ပတ္သြားေနတာကို က ပညာ လို႔ ဆိုခ်င္ ေၿပာခ်င္ေနၾကၿပီ။
အက်ည္းတန္လိုက္တာ။


ေနာက္ သူတပါးကို ဘ၀ေတြကို ခင္းၿပီး ေလ်ာက္တာမက ေသးဘူး။
သူသြားမယ့္ လမ္းမွာ ခင္းထားတဲ့ ဘ၀ေတြက မေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ လူေတြကလည္း ရိွေသးဗ်။
ဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ သြားအတြက္ သြား၊ မ်က္လံုးတလံုး အတြက္ မ်က္လံုး တလံုး ဆုိတာမ်ိဳး ထက္ နိမ့္က်သြားၿပန္ေရာ။
ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေတြက ငါ့သြားက ပိုမာတာတို႔၊ ငါ့မ်က္လံုးက ပိုေကာင္းတာတို႔နဲ႔ ေခ်ဖ်က္ လိုက္ၿပန္တယ္။
အမွန္ေတာ့ လူသားေတြဘဲေလ။ဘယ္သူ႔ ကမွ မပိုပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ ဒီေခတ္မွာ ပိုမို ယဥ္ေက်းတဲ့ ေခတ္ကို ဦးတည္ၿပီ လို႔ ဆိုရင္းက ဟန္မူရာဘီ ေခတ္ထက္ ပိုေနာက္က် ေခတ္ ကို က်င့္သံုးေနၾကတုန္း ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကတုန္းေလ။

တကယ္လို႔ ကိုယ္ထက္ နိမ့္က်ေနမယ္ ဆုိရင္ေတာင္ သနားစိတ္ကေလးနဲ႔ ဆြဲေခၚဖို႔ မၿဖစ္ႏုိင္ဘူးလား။
ကိုယ္က ဆြဲလို႔ တြဲလို႔ မေခၚႏိုင္ရင္ေတာင္ ဆြဲႏိုင္၊တြဲႏိုင္မယ့္ သူေတြကို ဖိတ္ေခၚ လမ္းၿပေပးႏိုင္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာဘဲ။
ကြ်န္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာကို တတ္သေလာက္၊မွတ္သေလာက္ေလး ခ်ၿပတာပါ။
ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားေလးနဲ႔ စာနာမွ ုေလးမ်ား ပိုထြက္လာမလားလို႔ ပါ။
အမွန္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း အတၱၾကီးၾကီးနဲ႔ လူသားပါဘဲ၊ ဒါေပမယ့္ ပိုမို ယဥ္ေက်းတဲ့ ၿမန္မာ့ လူေဘာင္သစ္ဆီကို ေရာက္လာဖို႔ သဲတပြင့္ အေနနဲ႔ တည္ေဆာက္ၾကည့္တာပါ။

ဒီးဒိုး။
၂၁၊၀၅၊၂၀၁၂။





Saturday, May 12, 2012

သူမသာ ကုိ္ယ္မသာ။



သူပုန္....။
စြယ္စံုက်မ္း လက္၀ယ္မရိွေတာ့ သူပုန္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဂဏဏ မသိဘူး။
စြယ္စံုက်မ္း ထဲမွေရာ သူပုန္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ပါမပါ မသိပါဘူး။(တတ္သိသူမ်ား ေ၀ငွေပးပါရန္ လည္း ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။)
လက္လွမ္းမီွ သေလာက္ ကိုယ့္ထက္ၾကီးသူ၊ငယ္သူ နဲ႔ ပညာတတ္သူေတြကို  ေမးၿမန္းၾကည့္ေတာ့
သူပုန္ဆိုတာ ရည္ရြယ္ ခ်က္တခုကို ဆြဲကိုင္ၿပီး အစိုးရကို ေတာ္လွန္၊ပုန္ကန္ၿခားနား သူလို႔ အေၿဖရတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေပးၾကတယ္။

ေသာင္းက်န္းသူ....။
ထို႔အတူပါဘဲ စြယ္စံုက်မ္း ထဲမွာ ရွာမၿဖစ္ခဲ့ဘူး။
ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္း ပညာတတ္ ဆိုတဲ့ သူေတြကို ေမးၿမန္းၾကည့္ေတာ့
အမ်ားၿပည္သူဆုိင္ရာ၊ယံုၾကည္ရာ၊ကိုးကြယ္ရာ စသည္ၿဖစ္ အရာအားလံုး ကို ဖ်က္လိုဖ်က္စီး
လုပ္တယ္၊သိမ္းစီးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေသာင္းက်န္းသူပါဘဲ တဲ့...။

ဒီလိုနဲ႔ သိခ်င္စိတ္ ပိုမိုၿပင္းၿပလာရတဲ့ စကားလံုးတခုက "ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ"..
ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ဆိုတာ ဘာလဲ ႏို္င္ငံေတာ္ကို မင္းက်င့္တရားႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဴပ္ေသာ လူတစု ကို ေခၚတာ အစိုးရဘဲေပါ့။
ဒီေနရာမွာ ၿပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္တင္ေၿမွာက္ထားတာ မထားတာကိုေတာ့ မေၿပာလိုပါဘူး။
ဒါဆိုရင္ မင္းက်င့္တရားႏွင့္အညီ မအုပ္ခ်ဴပ္ႏိုင္တဲ့ (ႏိုင္ငံေတာ္ကို အုပ္ခ်ဴပ္ေနတဲ့ လူတစုကို) အစိုးရလို႔ေခၚႏိုင္ပါ့မလား မသိဘူး။
မေခၚခ်င္ေပမယ့္လည္း ေခၚေနရတာဘဲ ေပါ့ဗ်ာ။သူက အစိုးရ အာဏာရကိုး...။
ဒီလိုအေတြးေတြ ၀င္လာေတာ့ ဟိုအရင္ အဂၤလိပ္ေတြ အုပ္ခ်ဴပ္ခဲ့တဲ့ ေခတ္ကို ၿပန္၀င္စားမိတယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းကလည္း ကိုယ္ မနွစ္မသက္ေပမယ့္  ေခါင္းငံု႔ခံ ခဲ့ၾကတာပါဘဲေလ။
သူတို႔ေတြကို သူတို႔ ေရွ႕မွာ အစိုးရလို႔ လက္ခံထားၾကေပမယ့္ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္လိုတုန္႔ၿပန္ခဲ့ၾကတယ္ ဆိုတာ သိၾကမွာပါ။
ဒါဆို ဆက္ၿပီးေတြးၾကည့္မိတာက အဲဒီ အစိုးရထဲမွာ ကိုယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ကို စြဲကုိင္ၿပီး ကိုယ္ထင္ရာစိုင္းေနတဲ့ သူေတြကို "အစိုးရ သူပုန္"လို႔ ေခၚလို႔ ရမလားမသိဘူး။

ဒီလိုပါဘဲ အမ်ားၿပည္သူဆုိင္ရာ၊ယံုၾကည္ရာ၊ကိုးကြယ္ရာ စသည္ၿဖစ္ အရာအားလံုး ကို ဖ်က္လိုဖ်က္စီး
လုပ္တယ္၊သိမ္းစီး ေနတဲ့ အစိုးရကို ေကာ"ေသာင္းက်န္းသူ အစိုးရ" ၿဖစ္ေနမလားမသိဘူး ဗ်ာ..။


ဒီလိုနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ သိတတ္ စဥ္းစားတတ္လာေတာ့ ဘယ္သူေတြက သူပုန္၊
ဘယ္သူေတြက ေသာင္းက်န္းသူ၊ဘယ္သူေတြ က အစိုးရဆိုတာကို နည္းနည္းေလး
သိတတ္ ၿမင္ တတ္သိလာတယ္။
ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕တေတြ သိပ္ၿပီးၿငင္းခုန္ေနဖို႔ သိပ္မလိုေတာ့ဘူး လို႔ ထင္မိလာတယ္။
တဖက္နဲ႔ တဖက္ အၿပန္အလွန္ စြပ္စြဲနၾကမယ့္ အစား ကိုယ့္ အဖြဲ႔ေတြ ဘာလုပ္ခဲ့ၾကတယ္ ဆုိတာကို သံုးသပ္ၾကရင္ ပိုေကာင္းမွာဘဲ ေနာ္။
စြပ္စြဲတဲ့ သူဖက္ ကလည္း ေသခ်ာစဥ္းစား၊ စြပ္စြဲ ခံရတဲ့သူေတြက လည္း ရင္ထဲမွာ မွတ္ထားစရာေတာ့ လိုမယ္ မထင္ပါဘူး။
ကုိယ္လိပ္ၿပာ ကုိယ္လံု ဖို႔ အေရးၾကီးတာပါ။
အစိုးရဘဲၿဖစ္ၿဖစ္၊သူပုန္ဘဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ မိမိလိုတဲ့ လိုအင္ ဆႏၵကို ဆြဲကုိင္ၿပီး ကိုယ္ထင္ရာစိုင္းမယ္ဆို
သူပုန္ပါဘဲ။
ဒီေနရာမွာ ကရင္အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ ဖထီး ဘိုၿမ  မဆလေခတ္မွာ ေၿပာသြားတဲ့ စကားကို သြားသတိရမိပါတယ္။ဘယ္သူ႔ကို တိုက္ရိုက္ေၿပာလိုက္တယ္ေတာ့ မသိပါ.။စကားက ဒီလိုဗ်
"မင္းတို႔တေတြ ေလ်ာက္ေၿပာမေနၾကပါနဲ႔ကြာ မင္းတုိ႔က ၿမိဳ႕ေပၚက ေသာင္းက်န္းသူ သူပုန္၊ ငါတုိ႔လည္း ေတာထဲက ေသာင္းက်န္းသူ၊သူပုန္ပါဘဲ" တဲ့။

ထို႔နည္းတူ ေသာင္းက်န္းသူ ဆုိတာေရာ အမ်ားၿပည္သူဆုိင္ရာ၊ယံုၾကည္ရာ၊ကိုးကြယ္ရာ စသည္ၿဖင့္ ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္သူေတြကို ေၿပာတာဆိုေတာ့ ဘယ္သူေတြက လုပ္တယ္ မလုပ္ဘူးဆိုတာ လုပ္ကုိင္ခဲ့ ၾကသူေတြက ပိုသိမွာပါ။
အမွန္တရားဆိုတာ ဖံုးကြယ္လို႔ မရႏိုင္ေကာင္းစရာပါ။
 ကံ ကံဧ။္ အက်ိဳးကို ယံုၾကည့္တဲ့ သူေတြဘဲ ေလ မဟုတ္လား..။
သမိုင္းေတြကို ၿပင္ခ်င္လို႔လား ၿပင္လိုက္ပါ။
ပထ၀ီ ကိုေရာၿပင္မွာလား ၿပင္လိုက္ပါ။
တေန႔ေန႔ေတာ့ ကုိယ့္အလွည့္က် မႏြဲ႕စတမ္း ဆိုတဲ့ စကားေတာ့ ရိွသားပါဘဲေလ.။

ေနာက္စကားလံုး တလံုးက အရိုင္းအစိုင္း..။
ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ ၿမင္ေန၊ၾကားေန၊ဖတ္ေနရတဲ့ ဘ၀င္မက် ခ်င္စရာ စကားလံုး "အရုိင္းအစိုင္း"။
အထူးသၿဖင့္ ကခ်င္ေတြက အရိုင္းအစိုင္းေတြ ပါ။ဆိုတဲ့ စကား...။
တကယ္ေတာ့ ကခ်င္လို႔ ဆုိလိုက္တာဟာ ၀ါလံုးရွည္နဲ႔ သိမ္းၾကံဳးလိုက္တာပါဘဲ။
ဘယ္လူမ်ိဳးမွာ မဆို မိဘ၊ဘာသာတရားတို႔ ရဲ႕ ဆိုဆံုးမမွ ုေအာက္မွာ ယဥ္ေက်း သိမ့္ေမြ႔ သူရိွသလို
ရိုင္စိုင္းတဲ့ လူမ်ိဳးေတြလည္း ရိွေနမွာပါ။

ဒါဆိုရင္ ယဥ္ေက်းမွ ု၊ယဥ္ေက်းၿခင္းဆုိတာ ဘာလဲ ဆိုတာ သိခ်င္လာပါတယ္.။
လိမၼာေရးၿခား ရိွတာကို ဆိုလိုခ်င္တာလား။
အေၿပာအဆို အေနအထိုင္ နူးည့ံသိမ့္ေမြ႔ တာကို ရည္ညြန္းတာလား။
ယဥ္ေက်းတယ္ ဆိုတာေတာ့ ရိုင္းစိုင္းၿခင္းရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္...။
ရိုင္းၿပၿခင္းဆိုတာ ၾကမ္းတမ္းၿခင္း၊ခက္ထန္ၿခင္း၊မဖြယ္မရာ ရိွၿခင္း၊အၿမင္အၾကားမေတာ္ တစ္ပါးသူကို အေႏွာက္အယွက္ ၿဖစ္ေစၿခင္း ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ မဟုတ္လား။
ဒါၿဖင့္ ယဥ္ေက်းၿခင္းဆိုတာအဲဒါေတြ နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပါ့။
လူၾကီးသူမေတြ အေရွ႕မွာ ခါးေလးကိုင္းသြားတာ၊ စကားေလး ေၿပာတဲ့ အခါ ရွင့္၊ခင္ဗ်ာ တို္႔ ထည့္ေၿပာတာ
လက္ႏွစ္ဘက္နဲ႔ ေပးတာ၊ယူတာ။ လက္အုပ္ေလးခ်ီ ႏုတ္ဆက္ၾကိဳဆိုတာ။ ဒူးကေလးညြတ္လိုက္တာ။
ဒါေတြဟာ ယဥ္ေက်းမွ ုလား။
ဒီလုိပါဘဲ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာရိွၿခင္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမွ ုဆိုတာကို ေရာေထြးယွက္တင္နားလည္ေနၾကတာလား။
ကို္ယ္ႏုတ္အမူအရာ ယဥ္ေက်းၿခင္း ဆိုတဲ့ ဓေလ့စရိုက္၊ အၿပဳအမူ Behavior Manner မဟုတ္ပါလား။
အဲဒီ အၿပဳအမူ Behavior Manner ကို ယဥ္ေက်းမွ ုလို႔ သတ္မွတ္လိုက္တဲ့ အခါ ရွဳပ္ေထြး သြားမွာပါ။
အဲဒီလို သတ္မွတ္လိုက္တဲ့ အခါ ကိုယ္က ယဥ္ေက်းတယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတာေတြနဲ႔ မကိုက္ညီတာ မွန္သမွ်ကို "ရိုင္း" တယ္လို႔ သတ္မွတ္လိုက္ၾကေတာ့မွာလား။
ဒါဆိုရင္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမွ ု တန္းဖိုးၿဖတ္ခ်က္ေတြ ၿငိကုန္ေတာ့မွာပါ။
မွတ္သားဖူးတဲ့ အၿပဳအမူေလး တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၿမန္မာႏိုင္ငံမွာဆို ဆရာ၊ဆရာမေတြ စာသင္ရင္ လက္ပုိက္ၿပီးေနရတယ္။
ငယ္ငယ္ ကဆို ဆရာ၊ဆရာမေတြ က လက္ပုိက္ခိုင္းပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဆရာ၊ဆရာမ ေတြေရွ႕ဆို လက္ပိုက္မွ ယဥ္ေက်းတယ္။လိမၼာ တယ္ေပါ့။
ဒါေပမယ့္ အီတလီမွာေတာ့ ဆရာ၊ဆရာမေတြ စာသင္ရင္ လက္ပိုက္ရင္ေတာ့ ရိုင္းတယ္တဲ့ဗ်။
အဲဒီမွာက ဆရာ၊ဆရာမေတြေရွ႕ လက္ပိုက္ရင္ ၾကိဳက္တာေမး ေၿဖႏုိင္တယ္၊ဆရာကို ယွဥ္ႏိုင္တယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္တဲ့ ဗ်ာ..။ စသည္ၿဖင့္ သာဓကမ်ားစြာ ေတြကိုၾကည့္ၿပီး ငါစြဲေတြနဲ႔ ဘယ္သူက ယဥ္ေက်းလို႔ ဘယ္သူက ရုိင္းစိုင္းတယ္ ဆုိတာ ဆံုးၿဖတ္ၾကေတာ့မလား။

ဒါဆိုရင္ မတူၿခားနားတဲ့  စရိုက္ဓေလ့၊အၿပဳအမူ ေတြၾကားမွာ ဘယ္သူကမွန္လို႔ ဘယ္သူက မွားလဲ။
ဘယ္သူက ယဥ္ေက်းလို႔၊ ဘယ္သူေတြ ရိုင္းေနလဲ ဗ်ာ။

ယဥ္ေက်းမွ ုလို႔   သံုးလာၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သိရ၊ၿမင္ရမွာက အသိညဏ္၊အသိတရား၊ညဏ္ နဲ႔ ပညာ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ ဆိုင္ရာ အေၿခအေနဘဲ ၿဖစ္ပါတယ္။

ရိုင္းစိုင္းတယ္ ဆိုတဲ့ နာခက္စရာေၿပာဆိုေတာ့မယ္ ဆိုရင္ၿဖင့္ မိမိရဲ႕ အသိညဏ္၊အသိတရား၊ညဏ္ နဲ႔ပညာ ဆုိတဲ့ စိတ္ဓါတ္ဆိုင္ရာ အေၿခအေနကို ၿပန္လည္ သံုးသပ္ဖို႔ေတာ့ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ အေတြးေတြထဲမွာ လက္ရိွအစိုးရလည္း ရုိင္းစိုင္းတဲ့ အၿပဳအမွဳ ေတြေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ပိုၿပီး ပညာရိွတဲ့ အစိုးရအၿဖစ္ ၿမင္ခ်င္စမ္းပါရဲ႕။
လြမ္းေမာဖြယ္ ကခ်င္ေတာင္တန္းၾကီးမွာလည္း ေပ်ာ္ရြင္တဲ့ မေနာအကနဲ႔ ယဥ္ေက်းသိမ့္ေမြ႔ တဲ့ ဓေလ့ ၿမင္ခ်င္စမ္းပါရဲ႔။
လယ္ေၿမေတြ သိမ္းခံရတဲ့ အညာေဒသေလးမွာလည္း စိမ္းညိွ႔ညိွ လယ္ကြင္းန႔ဲ ဘုရားေစတီတို႔ ၾကည္းႏူးဖြယ္
ၿမင္ခ်င္စမ္းပါရဲ႕။
မတရား သိမ္းခံထားရတဲ့ အိမ္ယာေတြနဲ႔ လူေတြရဲ႕ဘ၀ မိသားစုဘ၀ေလး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရြင္ရြင္ ေနထိုင္ၾကတာေလးကိုလည္း ၿမင္ခ်င္စမ္းပါဘိဗ်ာ။

ဒီးဒိုး။
၁၂၊၀၅၊၂၀၁၀။































Friday, May 4, 2012

အေမ (သို႔) အေမ့ ေမတၱာ ကို ေဖာ္ေဆာင္ေပး ခဲ့ေသာ မိန္းမမ်ား အားလံုးသို႔..။



အေမ..ေနေကာင္းပါရဲ႕လား အေမ။
ႏွစ္ေတြ ေၿပာင္းလာခဲ့ေပမယ့္ "အေမ" လို႔ တီးတိုးစြာ ေရရြတ္မိတိုင္း အေမ့ရင္ခြင္ထဲ တုိး၀င္မိသလိုလို။
အားအင္ေတြ ဘဲ တိုးပြားလာ သလိုလို၊အေမ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ေလးကို အားကိုးတၾကီး ေရရြတ္ေနမိတုန္းပါ အေမ။
အေမ့ အေၾကာင္းေရး ထားတဲ့ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ စာေတြ၊ခံစားမွ ု အားေကာင္းတဲ့ စာေတြ ဖတ္ေပမယ့္လည္း
ကြ်န္ေတာ့္ရင္ထဲ၊စိတ္ထဲမွာေတာ့ တစ္ခုခုလိုေနတုန္းပါဘဲ အေမ။
ကဲ ဒါဆို လိုတဲ့ တစ္ခုကုိ မင္းေၿပာစမ္း ဆိုေတာ့ ဘာလဲ ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္မသိပါဘူး အေမ။
လိုေနေသးတယ္ ဆိုတဲ႔ ခံစားမွ ု ရသေလးတရပ္ကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ သိပါတယ္ အေမ။

အေမ့ကို လြမ္းလို႔ အေမ့အေၾကာင္း ေရးစပ္ သီကံုးထားတဲ့ သီခ်င္း နားေထာင္တိုင္း အလြမ္းေၿပတတ္ေပမယ့္ သီခ်င္းေတြက လည္း လိုအပ္ေနတုန္း၊သံစဥ္ေတြလည္း လိုအပ္ေနတုန္းပါဘဲ။ တခုခုေတာ့ လိုအပ္ေနတုန္းပါဘဲ အေမ။

လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ၿပည့္၀ေနတဲ့ အေမ့အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႕တဲ့ စာေတြ၊သီခ်င္းေတြ ကို နားေထာင္ဖို႔၊ဖတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနဆဲပါ အေမ။

အေမ...
ေ၀းကြာေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြတုိင္းမွာ တမ္းတေနရ၊ေနေကာင္းလား တဖြဖြ ေမးေနရေသးတယ္။
ကြ်န္ေတာ့္လည္း စိတ္မေတြ႔တာနဲ႔ အေမ ရယ္ ဒီေလာက္ေတာင္ စိုးရိမ္ ေနရင္လည္း
အေမ့နားေခၚထားလိုက္ပါလား လို႔ ေၿပာတုိင္း...စကားလံုး မထြက္တဲ့ မ်က္၀န္းေတြနဲ႕
ကြ်န္ေတာ္ကို ၾကည့္လို႔ အေမ့ မ်က္ႏွာလည္း ၿပံဳးရြင္လို႔...။

ဒီကေန႔ ကြ်န္ေတာ္ သိလိုက္ရတာ တခုက အေမ က ကြ်န္ေတာ္ကို ကမာၻကို ပတ္ လွည့္လည္သြားလာေနတဲ့
လူတေယာက္ၿဖစ္ေစခ်င္သလို၊ တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ ေၿခေထာက္ေတာင္ မေပါက္ဘဲ လူမမယ္ေလး တေယာက္လို အေမ့ရင္ခြင္ထဲ သိမ္းထားခ်င္ ခဲ့ တာ အေမဘဲ မဟုတ္လား အေမ။

ဟိုးငယ္ငယ္ ကတည္းက  အေမ ေမးလိုက္တိုင္း သားၾကီးလာရင္ ဘာလုပ္မွာလဲေမးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ေၿဖတယ္ စစ္ဗိုလ္....၊
ဒါေပမယ့္ သားၿဖစ္ခ်င္တာကို မၿငင္းခ်င္တဲ့ အေမ ကဒါဆိုလဲ သားရယ္ ဆရာ၀န္ စစ္ဗိုလ္ၾကီးလုပ္ပါလားတဲ့။
ဒီလိုနဲ႔ ၾကီးလာေတာ့ ဘာေတြေၾကာင့္လည္း မသိ ၿဖစ္ခဲ့တာကေတာ့ အေမ့ဆႏၵ မဟုတ္သလို
ကြ်န္ေတာ့္ ဆႏၵ လည္း မဟုတ္ပါဘူး ေလ။
ဒါကို လည္း အေမက အၿပစ္မဆိုခဲ့ ဘူးေလ...။
တကယ္ေတာ့ လူသတ္လက္နက္ ကိုင္ခ်င္တဲ့သားကို လူေတြကို ကယ္တင္ႏိုင္တဲ့ ေဆးထိုးအပ္ ကိုင္တဲ့ သူၿဖစ္ေစခ်င္တာ အေမပါဘဲေလ...။


ကြ်န္ေတာ္ ေက်ာင္းတက္တဲ့ အရြယ္တုန္းက စာက်က္ပ်င္းတုိင္း စာကို ဘယ္လိုက်က္ရတယ္ ဆုိၿပီး
စာက်က္ကူၿပီး ပညာတတ္ၾကီး တေယာက္ၿဖစ္ေစခ်င္ခဲ့ သလို...။
ကြ်န္ေတာ္က မ်က္ႏွာၾကီးမဲလို႔ စာအုပ္ကို မၾကည့္ဘဲ တၿခားဘက္ ကို လွည့္လိုက္ေတာ့ ကဲကဲ သားအတြက္ အေမဘဲ စာက်က္ေပးမယ္ သားက ေသခ်ာနားေထာင္ ဆုိၿပီး စာက်က္ေပးခဲ့ ဖူးတယ္။
ကြ်န္ေတာ္က နားပါ လက္နဲ႔ ပိတ္လိုက္ၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အေမ က သူ႕ရင္ခြင္ထဲ ကြ်န္ေတာ့္ ကုိထည့္ထားလိုက္ေတာ့တာပါဘဲ။
ဒီလိုနဲ႔ အေမ့ရင္ခြင္ထဲမွာ မူပိုလို႔ အေမ့ကို ခပ္တင္းတင္းေလး ဖက္ထားရတာကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္ သလို ဘယ္အရာနဲ႔မွ လည္း မလဲလွယ္ ႏိုင္ဘူး အေမ။
ကြ်န္ေတာ္ ဒီအသက္အရြယ္ေရာက္ေတာ့မွ အေမ့သားကို ပညာတတ္ တေယာက္ၿဖစ္ေစခ်င္ေသာ္လည္း
မၿဖစ္ခဲ့ ရင္ အေမ့ရင္ခြင္ ထဲမွာ လံုၿခံဳမွ ု ေပးဖို႔ ၀န္မေလး သူဟာ အေမဘဲေပါ့။


အခ်ိန္တန္ အရြယ္ေရာက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ လူရာ၀င္ ေစခ်င္တဲ့ အေမ က ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ေရာက္တိုင္း အေမနဲ႔ ေ၀းရာဆီ ကို ပို႔ပို႔ လြတ္လိုက္တာပါဘဲ။
ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတာင္ အိမ္မၿပန္ခိုင္းဘဲ စာကို အပတ္တကုတ္ ၾကိဳးစားဖို႔ မွာတုိင္း ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ အေမက ကြ်န္ေတာ့္ကို မခ်စ္လုိ႔ အေ၀းၾကီးကို ပို႔လိုက္တယ္လို႔ဘဲ ထင္မွတ္ခဲ့တယ္။
တခါတေလ  အေမက ကြ်န္ေတာ့္ အေမ အရင္းမွ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ သံသယေတြေတာင္ ၀င္လာခဲ့တာေပါ့။
ကြ်န္ေတာ္ က လည္း လိမၼာၿပီ ဆိုၿပီး ပိုက္ဆံေတြ လိမ္လိမ္မွာ ၿပီးေတာ့ အိမ္ၿပန္...အိမ္ေရာက္ေတာ့ အေမ့ရင္ခြင္ထဲ တိုး၀င္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ကုိ အေမခ်စ္တာထက္ အေမ့ကို ကြ်န္ေတာ္ ခ်စ္တာက ပိုတယ္လို႔ေၿပာေတာ့ အေမ ကၿပဳံးၿပံဳး နဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ဟုတ္ပါ့မလား သားရယ္လို႔ ေၿပာတုိင္း...။
ကြ်န္ေတာ္က ဟုတ္တာေပါ့ အေမ့ထက္ ပိုခ်စ္လို႔ အေမ့ အနားမွာဘဲ ေနခ်င္လို႔ အေမ့ဆီကုိ ဘဲ ၿပန္ၿပန္လာတာေပါ့..။
အေမ က မခ်စ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ကို အေ၀းၾကီးကို ပို႔ပို႔လိုက္တာမဟုတ္လား လို႔ ေၿဖခဲ့ ဘူးတာဘဲ ေနာ္..။ ဒါေပမယ့္ အေမ့မ်က္၀န္းထဲမွာေတာ့ မရင့္က်က္ေသးတဲ့ ကြ်န္ေတာ္ ကို သနားတဲ့ အၾကည့္ကို အဲဒီအခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ္ နားမလည္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။
ဒါေပမယ့္ ခုအခ်ိန္မွာေတာ့  ပညာအရာ မွာ အၿမင့္ဆံုး မေရာက္ခဲ့ရတဲ့ ကြ်န္ေတာ္အေပၚမွာ အေမ့ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကိုကြ်န္ေတာ္ေတြ႔ခဲ့ သိခဲ့ရၿပီ အေမ။

အေမသင္ေပးခဲ့တဲ့ အတန္းပညာေတြ ၿပီးေတာ့ ဘ၀တကၠသိုလ္ ထဲ  က်င္လည္ခဲ့ၿပန္ေရာ
အခ်ိန္ရိွတိုင္း စိတ္မခ်ႏိုင္ ေသာက ေတြနဲ႔ အိပ္ပ်က္ သားအတြက္ ဘုရား ဆုေတာင္းေပးခဲ့ရတာ အေမေပါ့။
ေတာင္းဆိုး ပလုံးဆိုး သာ စြန္႔ခဲ့ေပမယ့္ ဆိုးလြန္း၊မိုက္လြန္းတဲ့သား ကို မစြန္႔ လြတ္ႏိုင္ခဲ့ တာ အေမဘဲေပါ့။
အရွက္ေတြေဘးဖယ္၊ အသက္ကိုလည္း ဂရုမစိုက္ႏိုင္ သား သတင္းၾကားတုိင္း သားရိွရာအေရာက္လာ ေၿဖရွင္းခဲ့တာလည္း အေမ ဘဲ ေလ..။
 
တကယ္ေတာ့ အေမဟာ ကြ်န္ေတာ့္ကို အားတခု၊ဓါးတလက္ ၿဖစ္ေစခ်င္ အားကိုးခ်င္သလို တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ ကြ်န္ေတာ့္ကို အားတခု မဟုတ္ ဓါးတလက္မဟုတ္တဲ့
ဘာမွမသိတဲ့ ကေလး ေလးလို ေနေစခ်င္တာေပါ့...။

ဒါက အမွန္ပါဘဲေလ အၿမဲတမ္း ကြ်န္ေတာ့္ကို အလုပ္ၾကိဳးစားဖို႔၊အလုပ္ကို ေလးစားဖို႔ တတြတ္တြတ္မွာတတ္ေနေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္က အေမရယ္ ပင္ပန္းတယ္ လို႔ ေၿပာမိတုိင္း
ဒါဆိုလည္း အေမ့ဆီ ၿပန္လာခဲ့ေလ လို႔ ခ်က္ၿခင္း အေၿဖေပး ႏိုင္တာ ကြ်န္ေတာ္အေမ ေပါ့။

ႏွစ္ေတြေၿပာင္းလဲ ခဲ့လို႔ သီးခ်ိန္တန္ ပြင့္ခ်ိန္တန္တာ ေတာင္ အိမ္ေထာင္ေရး မႏိုင္မနင္းမွာ စိုးရိမ္ စိတ္ေတြနဲ႔
အေမ့ ေဘးမွာ တသက္လံုးရိွေနေပး မွာ အေမ့ သားၾကီး ဘဲ ဆိုၿပီး အိမ္ေထာင္မၿပဳဖို႔ ဆိုေန ေၿပာေနတတ္ေပမယ့္၊ တခါတေလ လည္း အေမမရိွေတာ့တဲ့ေနာက္ တေယာက္တည္း က်န္ရစ္ခဲ့မယ့္ ကြ်န္ေတာ္တြက္ ေခြ်းမ ဘဲ ေရြးရေတာ့မလိုလို နဲ႔ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ ပူပန္ေပးေနတတ္ၿပန္တယ္။

အေမ ဆိုတာ အစြန္းႏွစ္ခု မွာ သူ႔ သားသမီး ေတြကို တြဲလြဲခုိ ေလ်ာက္လမ္းေစခ်င္ေပမယ့္ စိတ္ခ်ၿခင္းေတြေရာ မခ်ၿခင္းေတြပါ ယွက္ႏြယ္လ်က္ သားသမီးေတြ ၿဖစ္လိုရာသာ လုိက္ေလ်ာရသူပါဘဲ။


အေမ...
စကၤာပူမွာ မိုးေတြခ်ုဴန္းရင္ တအားကို ထိတ္လန္႔စရာေကာင္းတယ္...ေၿမၿပင္နဲ႔ တအားနီးေနသလိုဘဲ။
ဟိုအရင္တုန္းက မိုးေတြတအားရြာေတာ့ အေမ့ရင္ခြင္ထဲမွာေန၊အေမက ေခါင္းေလးကိုပြတ္လို႔ မိုးရြာတာကို
သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ ထိုင္ၾကည့္ဖူးတာဘဲေလ..။
အဲလို မိုးရြာတဲ့ ေန႔မွာ ဘဲ အေမ့ရင္ခြင္ထဲကေနၿပီး ထူးဆန္းတဲ့ အေမ့ ေမတၱာအေၾကာင္းေတြ သားေမးေတာ့...။
သားရယ္ အထူးဆန္းလုပ္လို႔ အေမ့ေမတၱာဆိုတာ တကယ္ေတာ့ သိပ္မဆန္းပါဘူး တဲ့။
ေဟာဒီ အေမ့သားေလး ရိွလို႔သာ ေဟာဒီအေမ နဲ႔ အေမ့ ေမတၱာဆိုတာၿဖစ္လာ ရတာေပါ့တဲ့ေလ..။
အေမ့သား သာမရိွရင္ ေတာ့ အေမလည္း အေမဆိုတာၿဖစ္လာမွာ မဟုတ္ အေမ့ ေမတၱာဆိုတာလည္း အေမ့မွာ ရိွမွာမဟုတ္ဘူးတဲ့။
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ သား စိတ္ထဲ ေပ်ာ္ရြင္မွ ုေတြ အေထြးၾကီး ေထြးပိုပ္လို႔ အေမ့ကို ခပ္တင္းတင္းေလး ဖက္ထားမိခဲ့တာပါဘဲ..။
အေမ..ေရ အေမ့ရဲ႕ အေ၀းမွာ ခိုနားစရာ ရင္ခြင္မဲ့တဲ့ သား မိုးခ်ဳန္းသံေတြက ပိုက်ယ္ေလာင္သလို အေမ့ရင္ခြင္ ဘယ္ဆီဆိုတာ တမ္းတလို႔ လြမ္းဆြတ္တာေပါ့ အေမ။

ကမာၻေပၚမွာေတာ့ အေမ့အရိပ္ဟာ အၿငိမ္းခ်မ္းဆံုးလို႔ဘဲ ဆိုခ်င္ပါတယ္...။
ဒီလိုပါဘဲ ေလာကၾကီးထဲမွာ သားေတြ အတြက္ သတၱိအရိွဆံုး ဟာလည္း အေမဘဲေပ့ါ..။
တကယ္လိုအပ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ သားအတြက္ဆို အေဖ ေတြေတာင္ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အေၿခအေနမွာ
အေမဟာ ၿဖစ္ေအာင္လုပ္ၿပႏိုင္ၾကတဲ့ သာဓကေတြ အမ်ားၾကီးရိွပါတယ္။
 ေလာကရဲ႕ မုန္တုိင္း ကိုၾကံ့ၾကံ့ခံ ၿမက္ပင္ေလးလို ေပါ့..။ေလယူရာကို ယိမ္းႏြဲ႔  ေနရေပမယ့္
အခ်ိန္တန္ မုန္တုိင္းဆဲ ခ်ိန္မွာေတာ့ မတ္မတ္ေထာင္လို႔ ေလာက ကိုၿပန္ရင္ဆုိင္ေနရၿပန္တယ္။
တခါတေလေတာ့ အေမဟာ ေပ်ာ့ည့ံတယ္လို႔ ထင္ေနရေပမယ့္..သူရင္ဆိုင္ေၿဖရွင္းေနတဲ့ အရာအားလံုးကို
က်ိဳးေက်ပ်က္စီး မသြားေစဘဲ အေကာင္းဆံုး အေၿခအေနမွာ ရိွေနေစခ်င္တာ အေမ့ဆႏၵေလးေပါ့။

ဒီလိုနဲ႔ ဆက္စပ္ေတြးၾကည့္မိတာေလး တခု ေတာ့
ေပ်ာ့ေၿပာင္းညင္သာတဲ့ အေမေတြ
ႏူးည့ံ သိမ့္ေမြ႕ၿခင္းေတြ ၿပသေနတဲ့ အေမေတြ၊
ကုိယ္ခ်င္းစာတရားေတြ သြန္သင္ေနတဲ့ အေမေတြ၊
နားလည္ ႏိုင္မွ ုေတြ ၿဖစ္ထြန္းေစတဲ့ အေမေတြ၊
သီးၿငီးခံ ႏုိင္မွ ုေတြ လမ္းၿပေနတဲ့ အေမေတြ၊
ဒီလို အေမေတြ သာ မရိွေတာ့ဘူး ဆိုရင္.................ကြ်န္ေတာ္ ဆက္မေတြးရဲေတာ့ပါ..။

၁၁၊၀၅၊၂၀၁၂ မွာ က်ေရာက္တဲ့ အေမမ်ားေန႔ ကို ဂုဏ္ၿပဳလ်က္.......။
ထို႔ထက္မက အေမ မဟုတ္ေသာ္လည္း အေမ့ ေမတၱာ ကို ေဖာ္ေဆာင္ၿပသႏိုင္ေသာ သူ အားလံုးကို
ေလးစားဂုဏ္ၿပဳလ်က္...။

ဒီးဒိုး။
၁၁၊၀၅၊၂၀၁၂။